środa, 28 listopada 2018

ZAPROSZENIE NA IV WROCŁAWSKI KONKURS DESC 2019

ZAPROSZENIE NA
IV WROCŁAWSKI KONKURS CZYTELNICTWA
 I WIEDZY O KRAJACH ANGLOJĘZYCZNYCH
dla uczniów klas V-VIII szkół podstawowych
z Wrocławia i powiatu wrocławskiego
DISCOVER ENGLISH SPEAKING COUNTRIES 2019”
         Mamy przyjemność zaprosić Państwa do udziału w czwartej edycji konkursu,
który pozwoli Państwa uczniom odkryć dla siebie kraje anglojęzyczne, a także udoskonalić sprawność czytania!
Formuła konkursu przewiduje zaangażowanie uczniów w etap tworzenia pytań konkursowych, a także przewiduje samodzielną pracę z tekstem pisanym i nieznaną leksyką. Wszystkie zadania konkursowe oparte są na materiałach przesyłanych do szkół, więc uczniowie dokładnie wiedzą, czego się uczyć, i są nagradzani za rzetelne przygotowanie.
Mamy nadzieję, że zechcą Państwo wraz z uczniami przystąpić do konkursowych zmagań także (a może po raz pierwszy) w tym roku. 


W zakładce zatytułowanej 'Regulamin DESC 2019' znajdą Państwo tegoroczny regulamin konkursu (z terminarzem), zgodę na przetwarzanie danych uczestników konkursu oraz kartę zgłoszenia szkoły do konkursu.

Materiały przygotowawcze do konkursu będziemy wysyłać 18.12.2018 r. do wszystkich koordynatorów ze szkół zgłoszonych do konkursu. Wobec powyższego ostatnie zgłoszenia szkół możemy przyjąć w dniu 17.12.2018 r. 

W razie pytań lub wątpliwości prosimy o kontakt z nami:
Serdecznie zapraszamy
                                  
Organizatorzy:
Anna Khatri, SP 40 we Wrocławiu, ul. Sołtysowicka 34 
http://www.zsp4.wroclaw.pl
Anna Koronczok, SP 83 we Wrocławiu, al. Boya Żeleńskiego 32
 http://sp83wroclaw.szkolnastrona.pl

 
O MATERIAŁACH I ZADANIACH KONKURSOWYCH

        Konkurs "Discover English Speaking Countries" poszerza wiedzę ogólną uczniów i rozwija kompetencję czytelniczą w języku angielskim. Chętni uczniowie współtworzą listę pytań, którą przekazujemy szkołom jako materiały przygotowujące do I etapu. Mają one formę testu wielokrotnego wyboru z kluczem. 
       Materiały do II etapu to wybrane informacje o krajach anglojęzycznych w formie krótkich opisów (kilkanaście zdań o każdym z wymienionych krajów). 
       Materiały do III etapu to uproszczone lektury dostosowane do poziomu uczniów, tzw. readersy i wybrane dodatkowe informacje o jednym kraju. W I edycji było to Zjednoczone Królestwo, w II edycji Stany Zjednoczone, w III edycji Australia i Nowa Zelandia. 
       Zadania konkursowe są przygotowywane wyłącznie na podstawie materiałów, tzn. sprawdzają znajomość i umiejętność kojarzenia podanych faktów. Są to zadania różnego typu: podpisywanie mapy, podpisywanie kolorów flag, uzupełnianie luk, dopasowywanie, poprawianie błędnych informacji, wykreślanie niepasującego słowa, układanie zdarzeń w porządku chronologicznym itd. 
Do niektórych zadań podajemy bank słów (zawsze więcej wyrazów niż luk do uzupełnienia), niektóre mają charakter otwarty. Zależy nam, aby uczniowie mieli okazję wykazać się wiedzą, a nie umiejętnością "trafiania" poprawnej odpowiedzi. Widzimy, że sprawia to uczniom satysfakcję. 
       W naszym konkursie stawiamy na rzetelność przygotowania i kreatywność. Język angielski jest narzędziem pozyskiwania wiedzy. Nauczyciele nie muszą szukać odpowiedzi, ich rolą jest pomoc językowa i mobilizacja do nauki. Zauważamy, że praca uczniów wspomaganych przez nauczycieli przynosi owoce zarówno językowe, bo wiele wyrażeń, konstrukcji zapada uczniom w pamięć, jak i w zakresie wiedzy ogólnej, bo uczniowie zdobywają wiedzę dotyczącą historii, geografii, biologii i kultury. 
      Dzięki wysiłkowi włożonemu w przygotowanie się do poszczególnych etapów konkursu uczniowie nabywają także umiejętność uczenia się, co jest zyskiem nie do przecenienia. 
         Serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.